لطفا راهنمایی بفرمایید

لطفا راهنمایی بفرمایید

پستتوسط mehran » 13 دی 1393, 13:46

من 33 سال دارم حدود یک سال مواد مصرف کردم از تریاک شروع کردم بعدش یک شیشه متادون توی این مدت مصرف شد حدود 5ماه هم ب2 ودر اخر با کم کردن اون هم ترک کردم حدودا 10 روز طول کشید الان 22 روز شده که مصرف نداشتم ولی خیلی سست هستم پاهام خیلی درد میکنن به یک دکتر روانپزشک هم مراجعه کردم قرص بوپرپیون و پراپرانولون وزولپیدم تجویز کرد که بوپر پیون حالمو بد میکرد نخوردمش هنوز عطسه میکنم بعضی مواقع دوباره مثل اوایل ابریزش بینی دارم در کل حال خوبی ندارم توی پستها خوندم که علاءم ترک بعد از جند روز باید کم بشن ولی بغیر از حالت بیقراری تغریبا تمام علاءم سرجای خودشون هستند مخصوصا پادرد وسستی چون اینجا که هستم متخصص ترک مواد وجود نداره خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید تا ندانسته داروهایی مصرف نکنم که خود مخدر باشند یا وابستگی ایجاد کنن چطور میتونم این دوره را راحتتر بگذرونم ایا این اعلاءم طبیعی هستن بعد از 22 روز یا اشکالی در کارم هست از قرص گاباپنتین به پیشنهاد یکی استفاده کردم یا قرص بروفن برای کاستن از درد پاهام ممنون میشم اگه باید داروی خاصی استفاده کنم یا نکنم رو بفرمایید
mehran
کاربر عادی
کاربر عادی
 
پست: 1
تاریخ عضویت: 13 دی 1393, 11:13
سپاسگذاری کرده اید: 0 مرتبه
سپاسگذاری شده: 0 مرتبه در 0 پست
میزان اعتبار: 0

Re: لطفا راهنمایی بفرمایید

پستتوسط admin » 15 دی 1393, 13:07

با سلام : کاربر گرامی از اینکه مشکل خود را با ما در میان گذاشته اید متشکریم . آنطور که از نوشته شما بر می آید ، ندانسته دوره سندروم ترک (خماری) خود را با مصرف متادون و b2 طولانی تر کرده اید. متادون و b2 نیمه عمر بسیار طولانی تری نسبت به اپیوم (تریاک) دارند و اعتیاد به متادون بسیار سنگین تر از اپیوم است . سندروم ترک شما بسته به میزان وابستگی بمدت چند هفته طول خواهد کشید . ضمن اینکه برخی از علائم مانند بیخوابی یا عصبی بودن یا افسردگی ممکن است بیشتر طول بکشد ولی نگران نباشید شما تقریباً به کمرکش کوه رسیده اید و تا قله فاصله چندانی ندارید . متأسفانه هیچ دارویی برای از بین بردن علائم سندروم ترک بطور کامل وجود ندارد ولی برخی از داروها همانند همان هایی که مصرف می کنید تا حدودی علائم ترک را پوشش می دهند . ولی نکته ای که اصلاً به آن توجه ندارید این است : این داروها حتماً بایستی توسط یک پزشک تجویز شود زیرا در مصرف دارو اولاً بایستی وضعیت بالینی شما مانند فشار خون ، ضربان قلب و ..... در نظر گرفته شود و دوم اینکه برای تأثیر درست داروها ، دوز و مقدار مصرف ، زمان مصرف و ....... لازم و ضروری است سوم اینکه برخی از داروها عوارض دارویی دارند و به اصطلاح می خواهید ابرو بردارید می زنید چشم خود را کور می کنید . بعنوان مثال داروی زولپیدوم که مصرف می کنید وابستگی ایجاد می کند و یا پراپرانولول در شرایطی مانند پایین بودن ضربان قلب یا فشار خون ، داشتن سرگیجه و ..... نباید استفاده شود . توصیه ما به شما دوست گرامی این است که برای تخفیف علائم سندروم ترک "بجای خود درمانی " حتماً به یک پزشک ( ترجیحاً مراکز درمانی سوء مصرف مواد) مراجعه کنید . موفق و پاینده باشید .

نیک بخت ترین مردم کسی است که کردار را به سخاوت بیاراید و گفتار را به راستی. ابن سینا
سادگی و عشق از عوامل پیشرفت است، که در قلب ما ایرانیان است. پروفسور حسابی

آواتار کاربر
admin
مدیر سایت
مدیر سایت
 
پست: 455
تاریخ عضویت: 5 فروردین 1391, 21:14
سپاسگذاری کرده اید: 1201 مرتبه
سپاسگذاری شده: 263 مرتبه در 181 پست
میزان اعتبار: 6

کاربران زیر از کاربر محترم admin به خاطر این پست سپاسگذاری کرده اند
ش-رستمی نژاد (22 دی 1393, 22:25)


بازگشت به سوالات پزشکی

 


  • مباحث مشابه
    پاسخ ها
    مشاهده شده
    آخرین پست

چه کسی آنلاین است

کاربران حاضر در این انجمن : کاربر عضو شده ای موجود نیست و 2 مهمان